Thursday, February 19, 2009

Den næste fire måneder / The next four months

Nu for en ændring. Det jeg ved ikke hvis det er rigtig, men vil jeg gerne tale lidt dansk til dig. Nu har jeg kun fire måneder tilovers! I den kommende måneder, vil jeg reflekter om hvad jeg har lavet og hvad jeg vil laver. I den første to måneder, bor jeg hos en anden familie i Rugsted cirka på Egtved. I den tredje måned, havde jeg efteråret lejren og skiftede familier. Nu bor jeg i Mølholm, men kender du det. I november, fejret jeg Thanksgiving med min familie, min veninder fra skole, og en anden udvekslingsstudent fra USA. Jul var i december og fejret den men mi familie. Det var hårdt for mig at være her i Danmark til jul, men kunne jeg godt lide en danske jul. I januar gik jeg til Heslev at bo med en anden familie på kun en uge. Det var godt at se hvordan en anden familie bo. Uge syv var vinterferie og gik min familie og jeg til Berlin på ugen. Det var rigtig sjovt!

Nu jeg er hjem og går igen i skolen, men har jeg mange ting at skal jeg lave. I marts, besøger min kusine mig. Efter hun rejser hjem, måske går jeg til en anden skole på en uge og efter rejser til Tyrkiet på en uge. I april har jeg påskeferie. Under påskeferie, rejser jeg til England at besøge min familie. Jeg skal være der på ni dage! Efter april har jeg ikke så meget at lave. Jeg skal rejse rundt Danmark fordi har jeg kun to måneder tilovers. Jeg skal tage hjem til USA i slutningen af juni.

----------------------------------------

Now for a change. I'm not sure if this will be right, but I'm going to try to speak a little danish (up above, this is just a translation of what I attempted to write). Now I have only four months left! In the coming months I will reflect on what I have done and what I will do. In the first two months I lived with another family in Rugsted, close to Egtved. In the third month, I had the autumn camp and I changed families. Now I live in Mølholm, but you already knew that. In November I celebrated Thanksgiving with my family, friends from school, and another exchange student from the USA. Christmas was in December and I celebrated that with my family. It was hard to be in Denmark for Christmas, but I can like a danish Christmas. In January I went to Heslev to live with another family for a week. It was good to see how another family lives. Week seven was winter holiday and my family and I went to Berlin for the week. It was a lot of fun!

Now I am home and go again to school, but I have a lot of things that I will do. In March my cousin will visit me. After she goes home, maybe I will go to another school for a week and after travel to the Czech Rebulic for a week. In April I have Easter holiday. During Easter holiday I will travel to England to visit my family. I will be there for nine days! After April I have not so much to do. I will travel around Denmark because I have only two months left. I will go home to the USA in the end of June.

No comments: